Klikni ovde za pomoć kod unosa

FAKTURISANJE USLUGA

Fakturisanje usluga se pokreće komandom "U" iz glavnog menija. Ovaj način fakturisanja usluga podrazumeva fakturisanje samo usluga, a ne i robe i usluga, kao što je to moguće iz standardnih robnih faktura. Kod standardnih faktura gde je roba primarna, naslov osnova fakture je "na osnovu otpremnice" jer se tamo prvo navode stavke robe, dok je ovde naslov osnova fakture "na osnovu dokumenta" jer se pretpostavlja da je, ako ga ima, osnov neki ugovor, dokument. Fakturisanje usluga komandom "U" ima svoju vrstu dokumenta (99), te time i svoje redne brojeve i za razliku od fakturisanja usluga uz robu, može po jednoj fakturi imati samo jednu uslugu.

 

Pogledaj statistiku u Info panelu o kupcu kome fakturišeš, možda će uticati da promeniš neke parametre fakture.
Prvo pitanje na koje nailaziš kod ulaska u fakturisanje usluga je "Povrat?", što omogućava unos tvog knjižnog odobrenja po prethodno datoj fakturi kupcu. Ako je odgovor negativan, nastavljaš sa unosom fakture, a ako je odgovor pozitivan, nastavljaš sa unosom knjižnog odobrenja.
Unos fakture - Sledeće što se od tebe traži jeste da uneseš datum knjiženja fatkure (Lidder predlaže današnji, odnosno sistemski datum knjiženja koji se može podesiti sa "F2" iz glavnog menija). Potom treba da odrediš šifru kupca kome se šalje faktura. Na mestu unosa "Po dokumentu:" trebalo bi da uneseš broj nekog dokumenta koji je inicirao izvršenje usluge, npr. ugovor, potvrda o izvršenju, overena situacija i sl. Datum prometa je datum kad je izvršena usluga. Rok plaćanja predstavlja broj dana, od datuma fakturisanja, u kojem kupac treba da plati fakturu da mu se ne bi kasnije obračunavala kamata na prekoračenje roka plaćanja. Po unosu roka plaćanja pred tobom se otvara forma fakture usluga. Za unos opisa usluge dovoljno je pritisnuti taster "ENTER" i početi sa istim. Izlazak iz unosa opisa postiže se pritiskom na "ESC". Zatim je potrebno slovom "C" ili "X" uneti cenu usluge (sa ili bez poreza). I faktura je spremna za štampu i slanje.
Unos knjižnog odobrenja - Prvo se od tebe traži da odrediš da li je to knjižno odobrenje po nekoj fakturi ili ne. Ako odgovoriš potvrdno onda dobijaš pitanje za unos broja fakture po kome vršiš odobrenje. A ako odgovoriš negativno ideš odmah na datum knjiženja knjižnog odobrenja. Potom treba da odrediš šifru kupca kome se šalje knjižno odobrenje. Na mestu unosa "Po dokumentu:" trebao bi da uneseš broj nekog dokumenta koji je inicirao izradu ovog odobrenja, npr.aneks ugovora o popustu, potvrda o dodatnim radovima, overen aneks situacije i sl. Datum prometa je datum kad je utvrđeno postojanje potrebe za dodatnim odobrenjem. Rok plaćanja predstavlja broj dana, od datuma knjižnog odobrenja. Po unosu roka plaćanja pred tobom se otvara forma knjižnog odobrenja. Za unos opisa dovoljno je pritisnuti taster ENTER i početi sa istim. Izlazak iz unosa opisa postiže se pritiskom na "ESC". Zatim je potrebno slovom "C" ili "X" uneti vrednost (sa ili bez poreza).
Štampanje fakture usluga pokrećeš pritiskom na slovo "P", kao i svuda u Lidderu. Pre štampe Lidder proverava postojanje PIB-a kupca, kao i kod štampe robnih ili kombinovanih faktura, i ako ga nema traži od tebe da isti uneseš. Ako nemaš PIB kupca Lidder će ti ipak dozvoliti da odštampaš dokument ali to ne bi trebao da radiš jer faktura nije validna bez njega.
Komande koje možeš koristiti za formiranje fakture za izvršene usluge su:
X Unos cene usluga sa porezom. U cenu usluge ulazi i porez. Porez neće biti posebno iskazan. Pored unosa cene usluga, možeš da uneseš i cenu troškova za tu uslugu.
3 Promena naslova fakture u alternativni naslov "Knjižno zaduženje broj"
C Unos cene usluga bez poreza. Porez ne ulazi u cenu. Zbir fakture će biti porez plus cena usluge.
P Štampanje fakture. Pre nego što potvrdiš štampanje, Lidder ti daje polje za unos načina plaćanja.
O Biranje već napisanog teksta. Odabiraš jedan od postojećih (ako ih ima) tekstova. Strelice - pomeranje / pregled tekstova, Enter - odabir jednog od postojećih tekstova
T

Pisanje / ispravljanje teksta fakture. Space / razmak - izmena postojećeg teksta ili unos novog , Esc - izlaz iz prozora za pisanje teksta

Ako ti je u opcijama firme setovana opcija “Pamćenje propratnog teksta za svaku fakturu posebno“ i ako na pitanje o načinu plaćanja odgovoriš sa pritisnutim tasterom"shift" dobićeš pitanje „Hoćeš li da ti tekst koji si napisao bude standardni?“. Ako je odgovor potvrdan dati tekst će nadalje biti standardni tekst za sve ostale fakture.

Y Procenat zajedničkog poslovanja. Upisuješ procenat koji se knjiži na prihod od zajedničkog poslovanja u odnosu na ukupan prihod po toj fakturi.
Enter Unos teksta / opisa usluge
K Knjiženje dokumenta
Ctrl+G Promena poreske tarife za usluge

A

M

Unos avansa

Obeležavanje faktura za izvoz.

* Ukoliko imaš neka oslobođenja potrebno je da fakturu usluga radiš kroz VD 0